Succesul în Contabilitate: Sfaturi pentru Managementul Firmei în 2021
Suntem obișnuiți să citim articole despre poveștile de succes din antreprenoriat, bunele practici din afaceri, munca la distanță, digitalizare, și altele asemenea care par să ia cu asalt platformele de socializare și presa de profil.
Toate aceste subiecte se pretează, însă, pe domenii „în vogă”: IT, resurse umane, outsourcing, vânzări. Cum rămâne cu firmele de contabilitate? Dacă în afară inovațiile se țin lanț (criptomonede, robotică, tehnologia OCR și inteligența artificială), în mediul românesc, contabilitatea abia începe să se dezmorțească, și asta doar pentru că nevoia de a ține pasul își face simțită prezența.
În contextul în care principala interacțiune a contabilului este cu statul, nu e de mirare că practicile de tip legacy au prins rădăcini atât de adânci în domeniu. După cum am mai discutat, însă, lucrurile se schimbă: atât mediul privat, cât și statul fac pași timizi, dar siguri, către modernizare. Iar contabilii dispuși să își ajusteze modul de lucru pentru a se acomoda noului ecosistem de afaceri vor avea doar de căștigat.
V-am pregătit o listă cu cele mai utile sfaturi pentru administrarea unei firme de contabilitate în 2021. Analizați cu atenție practicile propriei companii, fiți deschiși către noi abordări și stați cu ochii pe cifra de afaceri – se întrevăd creșteri la orizont.
1. Luați pulsul afacerii cu ajutorul clienților.
Sunteți mulțumit de calitatea serviciilor prestate? Există loc de îmbunătățiri? Cum stați cu eficiența și comunicarea? O modalitate bună de a aprecia interacțiunea dintre firmă și client, respectiv calitatea serviciilor de contabilitate pe care le oferiți e să efectuați sondaje de opinie în rândul clienților existenți și a celor pe care i-ați pierdut de-a lungul timpului.
Puteți fie contacta telefonic persoanele de interes, fie trimite un email către baza de date a firmei cu un chestionar standardizat. Veți fi surprins să observați cât de nuanțate sunt percepțiile clienților și cât feedback valoros puteți obține – trebuie doar să îi întrebați.
2. Oferiți mai mult.
Dacă primiți un telefon de la client la 17:15, preluați-l – sunt șanse mari ca nici lui să nu-i facă plăcere să vă sune după program, dar cel mai probabil a fost împins de nevoia urgentă de sfaturi sau explicații. Astfel de gesturi ajung să însemne foarte mult în ochii clienților și să cimenteze încrederea pe care o au în partenerii de afaceri.
La fel de bine, dacă primiți un mesaj și nu puteți răspunde imediat, vă ia doar câteva secunde să tastați „Am primit, revin cu un răspuns într-o oră.”, iar diferența în ochii clientului va fi enormă.
3. Implementați procese interne unitare.
Procesele interne creează predictibilitate, iar un mod de lucru unitar va stimula productivitatea angajaților, îmbunătățind implicit și calitatea serviciilor pe care le oferiți. De la arhive electronice pentru documentele de interes, la regulamente privind procedurile de lucru și deadline-uri clare însoțite de rapoarte de activitate, toate vor contribui la competitivitatea firmei de contabilitate pe termen lung. Nu ezitați să optimizați ce poate fi optimizat.
4. Investiți în marketing.
Website-ul este cartea de vizita a firmei dvs. de contabilitate, însă degeaba investiți în el dacă nu aveți o strategie coerentă de marketing care să îl pună în valoare. Platformele de socializare, grupurile de conversații și motoarele de căutare vin cu diverse oportunități de promovare de care puteți profita, însă trebuie să dedicați timp și resurse pentru a vedea rezultate. Numeroase companii fac greșeala de a nu investi deloc în marketing, bazându-se doar pe recomandări sau, în cel mai bun caz, pe campanii PPC. Investiți în SEO, în conținut de calitate, în networking, în evenimente locale pentru antreprenori și promovați-vă site-ul și serviciile fără sfială.
5. Optimizați strategia de vânzări.
Un plan de marketing bine pus la punct trebuie întărit de o strategie de vânzări modernă. Profitați de numeroasele softuri de automatizare a vânzărilor disponibile pe piață (pentru o listă de soluții dați click aici) și de platformele de socializare precum LinkedIn pentru a intra în contact cu noi potențiali clienți. Nu așteptați să fiți găsiți – numeroși antreprenori (mai ales cei tineri) au nevoie de contabili și nu știu de unde să-i ia!
Fiți proactivi, cu siguranță vor aprecia.
6. Adopați soluții digitale pentru contabilitate.
Instruiți-vă angajații să folosească soluții digitale de contabilitate pentru a eficientiza procesul de lucru și a acomoda un volum mai mare de clienți. Soluții precum CASSA pot elimina până la 75% din volumul de muncă al contabililor grație tehnologiilor OCR și IDP. Mai mult, funcțiile de comunicare, raportare și arhivare îmbunătățesc semnificativ relația dintre contabil și antreprenor, eliminând golurile de informații și fluidizând procesul de lucru. Competitivitatea în contabilitate depinde de deschiderea față de digitalizare.
Pentru mai multe informații despre cum să îmbunătățiți administrarea unei firme de contabilitate, scrieți-ne. Ne-ar face plăcere să vă cunoaștem și să vă ajutăm cum știm noi mai bine.