CEI CARE FAC DIFERENȚA – CONTABILUL TĂU

-ȘI ALTE OPERAȚII MATEMATICE-
PARTEA a V a

Încă n-am epuizat lista celor care fac diferența, așa că ne bucurăm că încă putem să împărtășim cu voi sfaturile, ideile și viziunile unor oameni care au reușit să se remarce într-o industria precum cea  a contabilității.

Astăzi, Otilia Raianu, ownerul firmei de contabilitate CONTABILUL TĂU,  ne-a explicat cum a reușit să se impună în industria de contabilitate.

Într-o industrie dominată de stereotipuri, Otilia și-a conturat imaginea femeii contabil-antreprenor, cu o firmă de contabilitate de succes, anticipând fiecare oportunitate de dezvoltare (atât intern, în compania ei, cât și extern, în relația cu antreprenorii).

1.Cum ați descrie în doar trei cuvinte compania Contabilul Tău?

Responsible. Reliable. Resilient.

2.Ce a stat la baza deciziei de a înființa o societate de contabilitate?

Pe de o parte, am avut credință că am capacitatea și răbdarea de a decripta limbajul legiuitorului și a-l rezuma Clienților aducând claritate.

Pe de altă parte, m-au fascinat poveștile moderne cu antreprenori curajoși și pasionați, cu mine într-unul din rolurile principale și pentru că îmi plac happyendurile mi-a plăcut să ordonez și să dau cifrelor valoare pentru o poveste de succes.

3.Care e/a fost cea mai mare provocare din această industrie?

 Greu de cuantificat și stabilit un ranking al provocărilor. Daca ar fi să mă gândesc la ce anume m-a preocupat și m-a urmărit permanent au fost stereotipurile asociate cu profesia de contabilului și consecințele acestora în activitatea de business. Teoria spune că membrii grupului care are o percepție negativă în ochii publicului tind să schimbe percepția sau cel puțin să o îmbunătățească .

Am găsit ca fiind oarecum dificil să faci performanța atunci când pornești în dialog cu imaginea atașată stereotipului contabilului tradițional, cea reflectată deseori și în cinematografie;  contabilul este de regula bărbat, o persoana meticuloasă și plictisitoare, introvertit și antisocial preocupat de calcule și cifre.

4.Cât de mult s a schimbat industria în ultimii ani? Cum? 

S-a făcut trecerea de la paradigma contabil tradițional la cel al contabilului om de afaceri,  cel  care  deşi  adopta o  parte  din trăsăturile  contabilului  tradiţional  (abilitați numerice şi meticulozitate) adaugă o gamă variată de  alte abilitați,  care face  din contabil un veritabil lider. Printre aceste noi abilitați se numără o atitudine  proactivă,  abilităţi  de comunicare, capacitatea de a găsi soluţii pentru orice problemă,  o  gândire  strategică,  cunoştinţe  despre mediul  de  afaceri  şi  nu  în  ultimul  rând  să  aibă simţul umorului.

 5.Cât de mult credeți că se va schimba în următorii ani? Cum?  

Cred că va continua acest trend de poziționare a contabilului într-unul din cele mai strategice roluri din organizații. Mediul de afaceri are nevoie de toate aceste abilități și competențe ale contabililor pentru a putea supraviețui într-un mediu din ce în ce mai competitiv.

6.Cum reușește o firmă de contabilitate să se impună și să-și mențină poziția de lider în piață? 

Prin grija și atenția la planurile antreprenorilor prin agilitate, prin diferențiere.

 7.Ce relație aveți cu clienții dvs.? 

De încredere în primul rand, bazată pe respect și reciprocitate.

8.Cum vedeți digitalizarea industriei de contabilitate? Dar clienții dvs? 


Tehnologia este  pentru contabili pixul și hârtia din vremurile trecute. Digitalizarea industriei de contabilitate presupune transferul operațiilor repetitive și plictisitoare către tehnologie și ne ajută pe noi profesioniștii contabili la schimbarea stereotipului făcând trecerea de la imaginea  contabilul tradițional la contabilul om de afaceri, un consultant strategic pentru businesul antreprenorilor. 

9.Ce vă diferențiază la acest moment de celelalte firme de contabilitate? 

Poate chiar dorința permanentă de schimbare și progres, curajul de a ieși din zona de confort și convingerea că binele este dușmanul mai binelui.

10.Ce i-ați sfătui pe ceilalți contabili care doresc să-și dezvolte businessul?

Așa cum avem nevoie să înțelegem istoria și trecutul pentru a putea să ne creionam viitorul, în aceeași maniera, analiza și interpretarea trecutului organizațiilor pe care o face profesionistul contabil devine baza pentru construcția prezentului și implicit strategia de viitor a organizațiilor.