CEI CARE FAC DIFERENȚA – Accounting Partner Services

**Și multe alte operații matematice**
Partea a doua

Tu la ce te gândești când auzi contabilitate?

Noi ne gândim jumătate-la calcule, jumătate-la taxe. 

După cum bine presupui,  nu sunt informații suficiente, așa că am găsit soluția:

Că să înțelegem  mai bine « culisele»  industriei de contabilitate, am ajuns la concluzia că nimeni n-ar putea explica mai bine decât clienții noștri reali care – apropo-  se-ntamplă să fie și contabili cu experiență vastă în domeniu, trecuți prin toate etapele industriei.

I-am numit simplu: cei care fac diferența, adică cei care au ales să se diferențieze de celelalte firme de contabilitate. Au înțeles că e nevoie de un avantaj și l-au găsit în soluția digitală pe care o punem la dispoziție. 

Și pentru că am obținut informații prețioase, le vei afla și tu.

Am continuat cu un alt contabil de excepție, doamna Claudia Stănilă, ownerul firmei de contabilitate Accounting Partner Services, care, de altfel, a și contribuit la dezvoltarea functionalitatilor din aplicația CASSA.

Cum ați descrie în doar 3 cuvinte compania Accounting Partner Services ?

Building confidence în Accounting.

Ce a stat la baza deciziei de a înființa o societate de contabilitate?
Decizia a venit firesc, ca urmare a unui parcurs liniar de la licențierea ca economist, urmată imediat de startul profesional în domeniul contabil și în câțiva ani de înscrierea și finalizarea stagiului de Expert Contabil.

Care e/a fost cea mai mare provocare din această industrie?

Proiectând din experiența personală, cea mai mare provocare a reprezentat-o atragerea unui număr de clienți într-un moment tumultos pe plan profesional pentru întreaga economie, respectiv la începutul pandemiei, moment care m-a surprins între job-uri și s-a concretizat cu decizia deloc pripită de a abandona premisele de stabilitate și confort oferite de un job full time.

Cât de mult s-a schimbat industria de contabilitate în ultimii ani? Cum?

Spre satisfacția mea, drumul pe care activitatea contabila l-a parcurs a fost cot la cot cu progresul tehnologic. Imi amintesc cu nostalgie, dar nu și regret, că mare parte din închiderea de luna acum 20 de ani presupunea mersul la fiecare registratură ANAF, a Casei de asigurări de sănătate,Șomaj, ITM și Casei de pensii. Acum multe din aceste lucrări s-au suprimat, consolidat și majoritatea interacțiunilor cu instituțiile sunt la un click distanță. Privind în prezent, încă sunt foarte multe aspecte pe care Ministerul Finanțelor le poate aduce pentru a ușura și eficientiza activitatea contabililor, dar și mecanismele de conformare a contribuabililor.


Cât de mult credeți că se va schimba în următorii ani? Cum?

De acum înainte mă aștept ca schimbările să fie mai ample și rapide în implementare, iar structura informațională actuală este doar o bază care va stă la temelia unei modernizări a fluxurilor de informații care se transmit între contabili, antreprenori și autorități.
Sunt mulți profesioniști contabili implicați activ în digitalizarea fluxurilor de comunicare cu clienții, iar eu consider că acest lucru e vital pentru a deschide gradul de receptivitate a antreprenorului tradițional spre tehnologie. Demersul din partea noastră este aproape didactic și imperios necesar dacă e să ne gândim suntem la puțin timp distanță de implementarea fisierului standard audit, proiect care dacă nu este transpus perfect coerent de către reprezentanți poate fi cauza unui regres condamnabil al gradului de conformare a contribuabillior care nu au mijloacele de extragere și analiză a informației financiare/contabile.

Cum reușește o firmă de contabilitate să se impună și să-și mențină poziția de lider în piață?

Cred că focusul trebuie să fie pe asigurarea celor mai bune servicii, iar succesul este efectul ulterior. O bună reputație asigură un flux de clienți noi și o retenție aproape completă a celor existenți.

Ce relație aveți cu clienții dvs.?

Acționăm în piața serviciilor, iar această într-o relație precum cea dintre contabil-antreprenor implică: lucrul cu oamenii în proporție de 50% și 50% comunicare pragmatică, formală pe baza lucrărilor contabile. Tocmai din cauza primei componente nu există o încadrare exactă a relației cu clienții noștrii. Deși profesionalismul este linia directoare în relația de colaborare cu toți clienții, recunosc că mă entuziasmează când relația cu clienții atinge un nivel de încredere care să îmi permită să ii socotesc parteneri.

Cum vedeți digitalizarea industriei de contabilitate? Dar clienții dvs?

Consider digitalizarea de bun augur, dar nu vreau să exagerez în entuziasm pentru că la nivelul clientelei noastre se afișează o expresie de scepticism din partea unui număr destul de mare de antreprenori care nu au în activitatea cotidiană tangente cu mediul informațional. Cumva cred că anumite generații de antreprenori, dar și de profesioniști contabili trebuie să facă proba adaptării și să își asume inițiative dacă până azi nu au avut contact cu digitalizarea. Cei privilegiați vor fi cei în pas cu timpurile.

Ce va diferențiază la acest moment de celelalte firme de contabilitate?

Am avut prilejul să lucrez în câteva firme de contabilitate la începutul carierei și apoi să iau contact indirect cu modul de operare al altora, iar concluzia ar fi că diferența constă în consistentă, însemnând că un parteneriat stabil și productiv este cel în care contabilul nu este schimbat nesolicitat, contraproductiv pentru o firmă este schimbarea constantă a contabilului/firmei de contabilitate. Ceea ce noi oferim este încrederea în activitatea contabilă pentru un parteneriat de lungă durata.

Ce i-ați sfătui pe ceilalți contabili care își doresc să-și dezvolte businessul?

Să fie încrezători în forțele lor, să se dedice dezvoltării continue în toate aspectele pe care activitatea vastă a unui le presupune (fiscalitate, resurse unane, management financiar..).
Iar pentru cei la început de drum, pe lângă cele mai sus scrise, să își întindă aripile și să aspire la lucruri mărețe și să rămână tot timpul cu mintea limpede și conștiința ușoară.